Av Helena Hübbert - 20 september 2013 21:28

dagen som jag sett fram emot sedan påskaftonen när Leksand gick uppi Elitserien men

som nu mer heter SHL...

Innan 12 så hämtar vi Linnea och äter med henne innan vi åkr till Lövåsen och går på Buss som ska

ta oss till Karlstad på hockey åhhh va jag längtar....

Ska bli så roligt att se Leksand spela live igen har inte sett dom spela liv sedan jan-09....

tråkigt bara att man inte fick stå i klacken ja ja inget att göra åt men hade ju varit roligare...

ja ja livet e inte alltid rättvist...

kram på er!!!!!

Av Helena Hübbert - 22 augusti 2013 14:56

Jennifer var feberfri på måndag em/kvällingen och hela tisdag så när jag var och hämtade André frågade dom om dom kom bägge 2 på onsdan och ja on hon får sa jag så kommer dom och hon orkar med en dag på dagis..så jag skickade sms till Ann-Sofie att jag kommer och e med och lägger schema..vid 9,40 ringde dagiset och sa att André inte e pigg utan bara vill sitta och knä och e så blank på ögonen och varm så tyvärr har han oxå fått feber...när vi kom hem så sov han 2 omgånger och dagen efter e han feberfri...konstigt detta ja ja bra för oss eftersom vi ska till Kolmården under helgen tänkte vi...

På torsdag fixade vi lite saker inför resan och packade det sista i resväskan...

På fredag fm åkte vi mot Norrköping och vi var in i Örebro på ikea och åt mat köttbullar och potatis lagom pris på maten där mot på andra ställen....

Var in på Cloetta och köpte lite godis och glas...sen vidare tll Norrköping och hotellet...Checkade in och upp på rummet och kollade in läget..Tony åkte och köpte mat från Max som vi åt innan vi gick ner så barnen fick leka lite i lekrummet och träffa Sigge...Sigge e en igelkott som bor på Scandic....Dom var rädd för honom men samtidigt var dom nyfiken och fick lov att springa efter honom :)....

På lördan gick vi ner och åt frukost hotellfrukost e sååå underbart gott och det bästa med att ligga på hotell ja  tyckte jag och barnen iaf...Tony har legat på hotell i 3 veckor innan så han var rätt nöjd på hotellfrukosten....

Vid 9.30 åkte vi mot Kolmården och skulle se på alla djuren..tyvärr så regnade det när vi åkte men vi köpte poncho med oss och vid biljettkassan köpte vi barnpancho till ungarna och så hyrde vi 2 kärror som dom åkte i medans vi gick runt i parken....tog en tur med linbanan över saferiet och alla vilda djur :)..hade varit en mysigt tur om det var varit lite finare väder ja ja det slutade att regn ett tag så vi kunde ta av oss regnkläderna och då var det lunchtime så vi gick och åt på ett ställe som hade buffé det var gott...sen var vi och såg på Delfin showen och jag har bara ett enda ord att säga om den: wow....det var den bästa jag sett....Sen var det Bamses värld som gällde och Jennifer skulle ge bort sin nappar till Bamse men när vi gick mot Bamse så ångrade hon sig och vi tvingade inte henne utan gick därifrån och satt oss vid Farmors kök och fikade efter fikat skulle vi kika på husen och då stod det en napp kista vid Bamses hus och där la hon dom och inget ljud om napparna var det på vägen hem till hotellet..När vi skulle sova säger hon man måste ju ha napp när man ska sova men du gav ju bort dom till Bamse ja just ja säger hon och sen går det bra...går sååå bra på kvällarna peppar peppar....

på söndag åt vi frukost vi checkade nästan ut direkt efter frukosten men först in till Pierre och Annelie och hälsade på när vi var i närheten...

så vi hade en trevlig men regnig helg i Norrköping....

Av Helena Hübbert - 13 augusti 2013 21:07

låg jag upp uppvaket och fått en tös....usch va tiden rusat iväg tyckte nyss det var att vi fick henne....

natten igår var Jennifer varm och igår morse hade hon feber och på em/kvällningen var den bortra och imrse varhon helt feberfri vet inte vad det kunde vara för nåt hon hade...ja ja bra att det inte var långrandigt eftersom vi ska åka bort på fredag....

André har varit själv på dagiset igår och idag det har gått så bra men vid lämningen gjorde såå ont i mig när han grät och ropade på mig och sträckte ut armarna men jag vet ju att så fort jag kommit till bilen e det bra igen...

Jennifer fick ett muminhus idag och hon var sååå nöjd och glad över det...det var en fin present sa hon hela tiden...lillmöla....

Av Helena Hübbert - 4 augusti 2013 19:57

usch lite ångest har jag allt när semester e slut och jag ska börja jobba igen...

ja ja det blir nog bra bara man kommer dit och då känns det som man aldrig varit därifrån...

Ifredags åkte jag och barnen till SKövde och bodde på hotellet med Tony han fick lov att jobba helgen

så då passade vi att ta en lite minisemester och bi på hotell och bara mysa och må gött...

På lördag vaknade banen vid 7.20 och vi klädde på oss och gick för att äta frukost...vi åt fil med flingor,macka,ägg,kaffe,jucie,melon som Jennifer tyckte var gammal och jag måste hålla med henne om den började bli så där grynig och det tycker inte om...Sen gick vi till rummet och hämtade väkan och gick ut till bilen och åkte ner på stan och gick d'är och strosade och hade en mysigt studn..tog en glass på mc donalds och sen åkte vi tillbaka till Hotellet och kollade på utsikten och sedan åkte vi till Ica och köpte grillade,kyckling,bagetter,potatissallad och tog en picknick i en lekpark som låg i närheten av hotellet när Tony slutade för dagen..Sen åkte vi ner på stan igen och kollade i det andra köpcetrumet och där hittade vi nya foppa skor till Jennifer som var rosa och glittrade så hon blev helnöjd och André skulle ha ett par foppa med ull i så han fick väl dom då men har inte använt dom än får bli lite närmare hösten eller när han ska ha dom :)....

När vi kommit tillbaka till hotellet gick vi och kollade vart lekrummet var och vi tog oss en öl och ett glas vin i baren medans barnen lekte och hade kul...men herregud inte har man råd att köpa sig nåt på hotellet..ett glas vitt vin kostade 73 kr ölen som tog kostade 72 kr nej usch så dyrt..vi hade inte råd att äta där heller 239 för kyckling,revbenspjäll buffé man äter inte revben eller kyckling för 239 nej usch nej...trodde det var ett fint hotel First Hotel Billingehus men det var inte så bra dyrt,dåligt internet nej så där ska vi inte bo nån mera....får hoppas att hotellet i Norrköping e bättre när vi ska dit om 2 helger....

Av Helena Hübbert - 1 augusti 2013 19:40

ska bli skönt att få börja jobba igen men ändå vill jag inte börja jobba :)...

skönt ska det bli att barnen äntligen får börja på dagis för dom har energi till max...

Imåndags åkte Tony till Skövde på jobb och när vi pratade itisdags så sa han ev fick lov

att jobba helgen oxå men dom skulle veta mer på torsdag och idag ringde han och sa att

han fick lov att stanna kvar så då åker jag och barnen ner imorgon och bor på hotell och

hittar på något roligt i Skövde på dagen..ska bli skönt att komma bort en sväng innan allvaret börjar.

Den 16-18 aug har vi bokat en hotellweekend i Norrköping och ska på kolmården ska bli sååå skönt att

få hotellfrukost och bubbla lite i poolen mm...

Nej nu e det dags att packa väska så det e bara att åka imorgon efter lunch...tar väl några timmar

att åka dit eftersom det ska vara lite kisspausar och kanske fika/mat paus...

Av Helena Hübbert - 28 juli 2013 20:01

usch va tiden gått fort...tyckte det lät så länge med 6 veckor semester/föräldraledigt...

Itisdags kom Ronny,Donika och Benjamin och låg över så på onsdag åkte vi till Brunnskog och gick på

Gammelvala..det var utställning av veteranbilar och det var väldigt mkt folk..blev så hett så man höll på gå åt.

luften stod still vissa dagar...

det har varit några dagar som har varit hemska...så hett så man nästan har dött...inget regn på sikte..men på fredag fm kom det äntligen lite lite regn men gjorde så att luften blev lite bättre iaf...

På fredag(26/7) vid 15.30 körde Mikael ner mig och jag skulle hämta bandet till Fryksdalsdansen och sedan träffade jag Helena,Kristina och AC vid marinan och vi skulle fixa lite fint på bordet och sedan åkte dom andra iväg och skulle hämta Lotta som fyllde 40 år vi skulle ha överrasknings picknick för henne innan vi skulle åka Limo och sedan in på Kolsnäs och lyssna på Magnus Uggla...Det var en jättekul kväll och lyckad och det var sååå häftigt att åka limo....

Magnus Uggla var skitbra som vanligt...stod ett tag rätt så långt fram men på slutet så stod jag längre bak och det var bättre än att trängas med folk..

Träffade Stefan i Larz-Kristerz det var kul har inte sett honom på säkert 20 år men nu har jag pratat med honom och han kände igen bara jag sa vad jag hette...

Idag(28/7) var vi bjudna till Linnea på födelsedagsfika och vi fick pastasallad och gott bröd och sedan blev kaffe och philadelfiaglass allt var supergott....Hon fick en bok av oss som hon önskade sig....

Imorgon börjar Tony jobba igen och han åker ner till Skövde på jobb i 3 veckor men kommer hem under helgerna...

Om en vecka börjar allvaret för oss oxå så tråkigt vill inte börja jobba igen....det har varit sååå skönt att vara ledig..ja ja får se framemot jul och nyårsledig :)....

Av Helena Hübbert - 23 juli 2013 15:11

usch va tiden gått fort och det har varit en bra sommar.....

Måndag 15/7 kom Tony farbror Johhny med fru Ingrid in och hälsade på när dom varit ute på semester.

Tisdag 16/7 kom Morfar och Kirsten och hälsade på vi grillade gott och hade trevligt...

På Onsdag 17/7 kom Frida och Curt in när dom åkte ifrån Kristinehamn det var trevligt...vi åt kycklinggryta och potatis/mörotter med dragon på...det var en trevlig em..Barnen lekte bra ihop.

Torsdag och Fredag höll Tony på att gräva på baksida till utbygget...

På löndag 20/7 packade vi husbilen och bilen och åkte till Hedtjärn och badade och myste..Johnny och Ingrid kom ner till oss en sväng och hälsade på och dom hade kaffe med sig eftersom vi inte hade elverket med oss...På söndag fm åkte vi till Faster Eva och där grillade vi korv och när vi ätit klart kom Farmor och Anders förbi en sväng..Dom var på väg till Hällefors att köpa korv..vi pratade ett tag med dom och sen åkte vi tillbaka till husbilen och dom skulle komma förbi senare vid oss...Det var så pass varmt så vi badade men jag höll på att dö när jag gick i för det var lite för kallt för mig men men i kom jag iaf....det var 21 g....barnen hade så kul och dom plaskade och härjade hela tiden..Vi tände grillen och skulle grilla då kom Farmor och Anders och vi åt och satt och pratade när vi hörde det kom en bil vi trädde det var Matti men det var Mattias,Jenny,Johnny och Ingrid som kom och hälsade på en sväng och dom hade kaffe med sig även denna gång....Sen fljde vi med Ingrid och Johnny hem en sväng inna det var dags för dom små att sova....På måndag åkte vi hemåt runt 9-tiden vi var in till Johnny och Ingrid och sa ej då för denna gång och fick med oss rabarber som Ingrid tyckte vi skulle ta med hem eftersom Tony gillar rabarberkräm....

På måndagkvällen hade jag tupperware party och vi var 5 st skulle ha varit 6 st men en fick förhinder men beställde ändå och 1 annan som oxå  beställde fast hon inte kunde komma så vi var 7 st som beställde och jag fick take a dip en skål man kan ha is i och sedan små fack som man kan ha resten av maten i tex räkor och majonäs och annat klet som man vill ha när man äter räkor....ska bli spännade och se hur den take a dip e....

Idag vid lunchtid ringde Ronny och hörde om vi var hemma och skulle vara hemma för då skulle dom komma och hälsa på oss med husvagnen...så nu ska jag börja med pajen vi ska äta när dom kommer....

På fredag(26/7)ska jag på Magnus Uggla på FRyksdalsdansen ska bli skoj...få se om det blir nån förfest eller man går direkt på Magnus Uggla...

Av Helena Hübbert - 15 juli 2013 13:05

Ionsdags åkte vi till Sunnansjö och innan vi kom dit så var vi in i Fredriksberg och hälsade på Tommy och Siv där fick vi mat och fika...en trevlig stund....

Vi skulle träffa Farmor,Ronny,Donika och ungarna i Nordanåker för att gå på Fårcafét och det var mysigt för barnen med alla djur det var Får,grisar,höns och kattungar och ungarna tyckte det var sååå roligt att klappa kattungarna och se på lammungarna och fåren...fikade med kaffe och glass det var en mysig em..sedan åkte vi vidare till Sunnansjö och tog med oss pizza,kebabrulle och räkrulle men det var inge gott alls så den pizzerian sak vi INTE beställa nån mer gång....

På torsdag åkte vi till Borlänge och gick på Kupolen och när vi satt på MC Donalds så ringde Frida och Curt och hörde vart vi var för vi hade gjort upp att vi skulle ses när vi kom till Borlänge..Efter att vi ätit färdigt så åkte till Struts farmen och kollade på Strustar och oj oj vilka stora fåglar det e..vet en sak iaf jag skulle inte vilja jobba med sånna djur....sen åkte vi hem och vi var bort till Donikas syster och mata och kollade på hennes hästar men det var en av hästen som var hemma..André och Jennifer matade och klappade Selma och det tyckte dom var kul sen gick vi hem och grillade och efter maten så skulle barnen bada bubbelpool men det stulade med att jag och Donika oxå hoppade i för André gick längre och längre bort från den kanten jag stod vid..ja ja jag klagade ju inte att jag oxå fick hoppa i en sväng och bubbla....gud så härligt det var....sån skulle man ha....

På fredag åkte vi till Ludvika för att äta lunchbuffé på en Thairesturang det var supergott så dit ska vi fler ggr när vi e i Ludvika.Efter det åkte vi till Grängeberg och gick på Lokmusseumet men det var inte värt 90kr men det var ju roligt att se alla ånglok och andra tåg som gått förr...Efter det tog vi en fika och glass vid Gränges Hyr-Kart så ungarna skulle få åka gokart men André vägrade men Jennifer åkte halva banan sen ville hon inte nå mera...Jag åkte för första gången och det var skithäftigt men jag var lite feg men blev tuffare för varje varv som gick hade det var några fler varv hade jag nog blivit tuffare och åkt fort....